top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאיילת לוי Acom

למה כדאי למכור צעצועים באונליין?

עודכן: 1 בינו׳ 2020

שוק הצעצועים הוא סקטור צומח. בארה"ב שיעור הצמיחה בין השנים 2013 ל-2016 עומד על 15% והכנסות של 20.4 מיליארד דולר ב-2016. אז למה למכור צעצועים באונליין?


מכירת צעצעוים באמזון

1. המגמה הצרכנית היא קניית צעצועים באונליין. קמעונאית הצעצועים ToysRUs סגרה מעל ל-700 חנויות בארה"ב, בין היתר בעקבות מעבר הצרכנים לקנות צעצועים באמזון. סגירת חנויות ToysRUs חיזקה אף יותר את קטגוריית הצעצועים באונליין בכלל ובאמזון בפרט.


2. ביקוש גבוה: בתקופת החגים, אשר מתחיל ב-Halloween באוקטובר ומסתיים בחג המולד בדצמבר, צרכנים רבים קונים צעצועים כמתנות. רבעון 4 היא תקופת השיא של הקטגוריה בה הביקוש לצעצועים גדל בצורה משמעותית.


3. תופעת ה-unboxing: מחקרים מראים שילדים בגילאי 8 ומטה מבלים 65 אחוזים מזמן האונליין שלהם ב- YouTube בו סרטוני unboxing של צעצועים הפכו לתוכן פופולרי בקרב ילדים. העובדה כי ילדים הפכו אובססיביים לגבי צילום וידאו של החבילות שהם מקבלים חיזקה את קטגוריית הצעצועים באונליין בכלל ובאמזון בפרט. הילד הזה מרוויח מיליוני דולרים בשנה מסרטוני Unboxing.


4. חסכון באריזות: מכירים את זה שאתם קונים צעצוע אשר מחובר עם אזיקונים ולעיתים גם ברגים לקרטון וממש קשה להוציא את הצעצוע מהאריזה? אז באמזון החליטו לפתור את הבעיה והם מאפשרים למוכרים לארוז צעצועים ב-Frustration-Free Packaging אשר קלה לפתיחה. אופציה זו חסכונית יותר לייצרנים ומעניקה ייתרון תחרותי למחיר המוצר באונליין.


"Frustration-Free Packaging" עם אופציה לאריזת Fisher-Price צעצוע של חברת

אם השתכנעתם שכדאי לכם למכור צעצועים באונליין אז הנה כמה טיפים שיעזרו לכם:


1. תבלטו - Step up! כדי למכור מוצר מקטגוריית הצעצועים אתם תצטרכו לבלוט ולמכור מוצר ייחודי שילדים ישמחו לקבל. דרך נוספת ליצור ייחודיות היא באריזה (תופעת ה-unboxing שהזכרתי קודם): צרפו נייר עטיפה מיוחד, מדבקות זוהרות בחושך או טוש קסמים. זה מחזק את הקשר האישי עם הלקוחות ועוזר לביסוס המותג.


2. הכירו את קהל היעד שלכם ובצעו התאמות למוצר. כך למשל אם אתם מוכרים פאזל של חיות חשוב לוודא שהחיות המופיעות בתמונה מתאימות לקהל היעד. תמונה של גמל תהיה מוכרת לילדים ישראלים אבל לילדים אמריקאים אולי תהיה זרה והם יעדיפו תמונה של סנאי.


3. חשוב לבדוק מה המוצרים הפופולריים או הנמכרים ביותר. אתם לא רוצים למכור מוצר שאתם או הילד שלכם ממש אוהב אבל אין לו ביקוש גבוהה. בענף הצעצועים מה שהיה פופולרי לפני שנה, לא בהכרח פופולרי גם השנה. חשוב להישאר מעודכנים מה ילדים אוהבים עכשיו – סינדרלה או אנה ואלזה.


4. תשוו את הדרכים למכור צעצועים – שתי האופציות המרכזיות הן: לבנות אתר עצמאי משלכם או למכור בזירות מסחר כמו Amazon, Walmart, Jet. להרחבה ניתן לקרוא את המאמר שכתבתי.


אם אתם רוצים למכור צעצועים באמזון חשוב שתדעו כי זה מחייב אישורים ודרישות שאמזון קובעת. אז מה חשוב לדעת לפני שמוכרים צעצועים באמזון?

1. אם אתם מוכרים צעצוע של מותג מוכר חשוב לוודא כי אתם יכולים למכור אותו. כדי למכור מותגים כמו לגו, דיסני ונרף דרוש אישור מיוחד למכירה.


2. בין אם אתם מוכרים מותג פרטי משלכם ובין אם צעצוע של מותג בינלאומי - וודאו כי יש לכם חשבונית קניה מספק אמין ומורשה. אתם עלולים להידרש להציג אותה אם לקוח יתלונן על המוצר שאתם מוכרים.


3. אם אתם מתכוונים למכור צעצועים במהלך רבעון 4 שימו לב לדרישות שאמזון מפרסמת. אמזון רוצה לוודא שכל מי שמוכר צעצועים ברבעון 4 מוכר מוצרים איכותיים ושהוא משלח אותם בזמן. רוב הצעצועים הנרכשים באמזון בתקופה זו הם מתנות לילדים הניתנות בחג המולד ואמזון מוודאת שהמוכר מסוגל לשלח את המוצר בזמן.


4. אם אתם מוכרים מותג פרטי משלכם חשוב שיהיו לכם בדיקות ואישורים מתאימים וממעבדה מוסמכת ומוכרת. לאחרונה אמזון אף הקשיחו את הנהלים שלהם והם מקבלים בדיקות שנעשו רק במעבדות אמריקאיות. למידע נוסף על ייבוא צעצועים לארה"ב כנסו לכתבה הזו.


בין אם תמכרו באתר עצמאי ובין אם בזירת מסחר (או גם וגם) למכור צעצועים זה כיף. דמיינו את הבעת הפנים של הילד המקבל את החבילה שלכם.

134 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page